Eerste douche beurt - Reisverslag uit Winnemucca, Verenigde Staten van Herman Winkelhorst - WaarBenJij.nu Eerste douche beurt - Reisverslag uit Winnemucca, Verenigde Staten van Herman Winkelhorst - WaarBenJij.nu

Eerste douche beurt

Door: ikke

Blijf op de hoogte en volg Herman

14 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Winnemucca

Hoi lieve mensen,
De eerste dagen hebben we erop zitten. Wat een machtig mooi gevoel is het weer hier te mogen zijn.
De reis verliep niet helemaal volgens planning. We hebben een vlucht in Santiago gemist wardoor we pas rond 22.45 plaatselijke tijd de laatste vlucht hadden.
Een reis van .... uur.
De volgende ochtend kennis gemaakt met onze team. Heel internationaal. Een Japanner, Costaricaan, Duitsers en Nederlander. Leuk team met gedreven en prachtige mensen.
De eerste dag boodschappen doen en kamp opbouwen. De volgende dag hebben we een pittige hike gemaakt en een uitleg gekregen over het gebied.
En dan twee dagen graven in een canyon waar geen begroeing is en niet hoog, dus erg warm. Maar we hebben drie skelletten die eruit moeten daar zijn we nu mee bezig. Nu de eerste douche beurt gehad . Dat was weer lachen. 3 Keer inzepen en nog een bruine handdoek. Blijft lachen.
Het weer is trouwens erg vreemd voor dit gebied. We hebben al diverse pittige onweersbuien gehad en eris gewaarschuwd voor modder stromen in gebergte. Vanavond gegeten bij Hotel Martins, ...mjammie en nu relaxen .Morgen moet er weer water , bier, ijs en andere zaken gekocht worden en dan weer back to camp... Mensen tot snel. Gr Herman

• 14 Augustus 2014 - 09:32

Koen:

Hoi Herman! De bruine handdoek blijft een klassieker. Hebben jullie aan de cowboydouche gedacht? Wees maar voorzichtig met modderstromen! Tijdens de opgraving in Hongarije hebben we ook verschillende heftige (hagel)onweders gehad. We raakten de groeve bijna niet meer uit vanwege de modder die afstroomde! Ik wens jullie véél plezier en success daar inde Agusta Mountains!

Koen

• 14 Augustus 2014 - 19:44

Ben:

Ha Herman, Goed te horen dat je op de plaats terecht bent gekomen, ondanks de vertraging. Succes met de opgravingen. Maak nog eens wat foto's ervan. Grtz uit de Millstreet

• 14 Augustus 2014 - 21:28

Johan:

Veel plezier daar, maar let wel op dat je niet tot aan je knieen in de blubber staat(of hoger)

johan

• 14 Augustus 2014 - 21:51

Mirjam:

Fijn om wat te lezen over de eerste dagen daar en dat het weer een unieke en bijzondere ervaring is. Succes en werk ze daar en ook veel plezier natuurlijk!

Herman

Een aantal jaren geleden ben ik gevraagd door Martin Sander prof aan de Universiteit van Bonn mee te gaan met een paleontologische opgraving in Amerika. Dit jaar gaat het er dan van komen. We gaan samen met twee studenten van de uni Bonn in Texas op zoek naar fossielen uit het Perm. Daarnaast gaan we diverse musea bezoeken in Chicago en New York.

Actief sinds 15 Aug. 2010